Methode: text comprehension, Wortschatzarbeit, writing , climate change, extreme weather, Greece, natural catastrophes, snow storm, Turkey Long-ish article about a heavy snow in Turkey and Greece, vocab exercise, writing an email
Methode: Selbsttestung - Arbeitszeit: 5 min , California knowledge, California, sightseeing Below you will find a list of words and phrases related to our topic, California. Your task is to match these words and phrases with their correct definitions or examples. This exercise will help you to expand your vocabulary
Methode: Reading Log / The perks of being a wallflower , Lesetagebuch Students keep record of information that they consider important for their personal understanding of Charlie's situation.
Methode: Reading, Vocabulary, allowed to, London, Listening - Arbeitszeit: 45 min , London, To be allowed to, Reading, Listening, Vocabulary Themen: London, to be allowed to, Reading, Listening, Vocabulary
Deep South, Lighthouse 4, Past Perfect, Past Simple vs. Past Perfect, Vergleich Deep South vs. Germany Eine Klassenarbeit zum Thema "Deep South" und der Behandlung des Past Perfekts
Methode: Characterization of Rowdy in "The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian" - Arbeitszeit: 90 min , The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian Characterization of Rowdy in chapter seven “Rowdy Sings the Blues” (p. 60 – 64) of Sherman Alexie’s novel “The Absolutely True Diary of A Part-Time Indian” originally published in 2007. Aufgaben: Leseverstehen und Charakeranalyse.
Englisch Kl. 5, Realschule, Schleswig-Holstein
1,91 MB
Einführung, Präpositionen, Wortschatz Lehrprobe Der vorliegende Entwurf wurde für einen 45-minütigen Unterrichtsbesuch im Rahmen des Englisch-Moduls erstellt und lässt sich der funktional-kommunikativen Kompetenz Wortschatz-Erweiterung zuweisen.
Realschule Fächer: Politik und Zeitgeschichte, Geschichte/Politik/Geographie, Geschichte / Sozialkunde / Erdkunde, Geschichte / Sozialkunde, Geschichte / Gemeinschaftskunde, Geschichte, Biblische Geschichte, Kurzschrift und englische Kurzschrift, Englisch
Methode: Einstieg big numbers , Einstieg big numbers Unterrichtseinstieg big numbers. Diese Übung eignet sich als Einstieg, nachdem die “großen Zahlen” eingeführt wurden. Ein Schüler *in beginnt. Sagt auf Deutsch die Zahl z.b 45. Derjenige der diese Zahl in Worten auf seinem Zettel hat macht weiter.
Methode: Unterrichtseinstieg who has ? I have - Arbeitszeit: 10 min , Unterrichtseinstieg, Who has? Unterrichtseinstieg: jeder Schüler* in erhält einen kleinen Zettel who has : viertel sechs. Derjenige, der die Übersetzung hat, steht auf, liest die Lösung vor und stellt dann die nächste Frage. Ich geb den Schülern ca 4 Minuten Zeit.